wtorek, 19 czerwca 2012

All the emptiness inside you is hard enough to fill.

ostatni czas był dla mnie pełen wyjazdów. niemcy, francja, warszawa, auschwitz. po raz pierwszy w życiu zwiedziłam tak wiele, w tak krótkim czasie. związałam z tym wiele przemyśleń, zawsze tak jest, emocje wyzwalają to we mnie. niemcy będą kojarzyć mi się teraz z ogromnymi, zielonymi przestrzeniami przecinanymi kilometrowymi drogami bez chodników czy latarń po bokach; z wielkimi słupami wysokiego napięcia.

będziemy leżeć na miękkich obłokach traw
wdychać zapach ziemi 
rosa zwilży nasze policzki
maki przyozdobią włosy 
nad naszymi głowami 
ogromne słupy wysokiego napięcia 
toną w morzu zieleni 

byłam w stolicy naszego kraju po raz pierwszy. przytłaczał mnie ogrom tego miasta, ale i jego pustka. wszyscy ci ludzie spieszący dokądś. czy mają do kogo wracać?
architektura miasta niespecjalnie mnie do siebie przekonała. może jestem tradycjonalistką, ale wolę budynki z duszą, w starym stylu. dlatego urocze, francuskie kamieniczki zdecydowanie bardziej do mnie przemawiają. że już nie wspomnę o tamtejszych mostach czy kościołach.  

z lęku przed wolnymi przestrzeniami
budujemy szklane wieżowce do gwiazd
w ich krystalicznej powierzchni
odbijają się nasze twarze
nierzadko puste i odpychające
iglice drapią po brzuchu chmury
a one płacząc ze śmiechu
kąpią nas w deszczu 

wizyta w auschwitz dobitnie przekonała mnie, jak w dzisiejszych czasach nie szanujemy życia. żyjemy nieraz na zupełnej krawędzi śmierci i życia. sami się zabijamy. niszczymy to co jest nam pierwotnie dane. ci ludzie, umierający tam, nie mieli nawet tego. musieli walczyć nie tylko z ciemiężcami lecz również ze sobą nawzajem. o ten skrawek życia, który tlił się w oczach nielicznych.

imagine dragons- round and round

1 komentarz:

  1. Chciałabym zobaczyć Niemcy i Francję. Póki co byłam tam jedynie przejazdem (czyli zwiedziłam niemieckie i francuskie toalety na stacjach benzynowych xd) jadąc do Londynu. Byłam tam w ferie na wycieczce ze szkoły. Było niesamowicie i zakochałam się w tym mieście. Również uwielbiam budynki w starym stylu :) Byłam również w Auschwitz...ta wycieczka zrobiła na mnie duże wrażenie i w pewien sposób zmieniła moje spojrzenie na świat. Uważam, że każdy młody człowiek powinien się tam wybrać przynajmniej raz w życiu. Pozdrawiam :)

    Xamara

    OdpowiedzUsuń