wtorek, 14 sierpnia 2012

"Love of beauty is Taste. The creation of beauty is Art.

niektórzy ludzie są jak kluczowy element stroju, nowa spódnica czy modny sweter. tworzą cały look, sprawiają, że ma w sobie coś wyjątkowo urzekającego. inni są jak dodatek, mały pierścionek czy niepozorny szal. mogą jedynie tkwić w cieniu, uzupełniając całość lub próbując się dopasować.

widziałam kiedyś cytat, w którym była mowa o tym, że nie jest tak, że nie lubię tego jak wyglądam; czuję się po prostu jak taki dodatek, czy lampa w koncie pokoju. wchodzący oczywiście ją dostrzegają, ale nie zastanawiają się nad nią zbyt długo. prześlizgują po niej wzrokiem i odchodzą.

na nastolatkach tkwi duża presja wyglądu, sposobu bycia. chcą być oryginalne, ale nie chcą odstawać. chcą się podobać, ale chcą być sobą. tak wiele pragnień, a tak niewiele szans na ich urzeczywistnienie. bo niektórych rzeczy po prostu nie da się zmienić, twoje oczy nie zmienią koloru, nie urośniesz 20cm, nie schudniesz 10kg w tydzień. nie staniesz się obyta i wyluzowana w jeden dzień. że już nie wspomnę o włosach, które rosną tak koszmarnie długo.

chcemy naśladować to, co wydaje nam się ładne, wartościowe. ileż razy zastanawiamy się "dlaczego ja nie jestem nią/nim?". przyjaciel wysłał mi niedawno 'psychologiczny fakt'. jeżeli widzimy ładną osobę od razu utożsamiamy ją z cechami pozytywnymi. w naszej głowie maluje się obraz miłej, zabawnej, wyrozumiałej osoby. i to tylko dlatego, bo ma ładną twarz lub coś przyciągającego uwagę.

trudno jest żyć w takim świecie. tam gdzie wszyscy porównują się ze wszystkimi i zazdroszczą sobie wszystkiego trzeba znaleźć złoty środek. umieć przyznać, że ktoś jest miłą, a nie tylko ładną osobą, pochwalić czyjś strój czy po prostu pogodzić się ze swoją nieśmiałością. w stylu i zachowaniu innych można odnaleźć inspirację, nie tylko zawiść.

spector- chevy thunder

7 komentarzy:

  1. a mi właśnie szybko rosną włosy ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to masz szczęście w takim razie i się ciesz :3. ja musiałam zapuszczać dwa lata :P.

      Usuń
  2. nie bardzo mi to na rękę ;d za niedługo zacznie mi brakować kasy na fryzjera :p

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba bym się bał :d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba być odważnym :P. albo polubić długie włosy xD.

      Usuń
  4. jestem tchórzem w takim razie =( :D

    OdpowiedzUsuń